Ska du starta ett initiativ som involverar digitalisering eller inköp av IT?
Skicka in ditt ärende via denna e-tjänst, så tas det emot av beredningsgruppen för vidare behandling. Du får en initial återkoppling från beredningsgruppen inom två arbetsdagar.
Om den aktivitet du har i åtanke uppfyller minst ett av följande kriterier ska du lämna in ett digitaliseringsärende:
Aktiviteten
- medför ett behov att nyttja kommungemensamma resurser (t ex från digitalisering, juridik eller inköp) på mer än 40 timmar
- estimeras uppta mer än 500 timmar (alla resurser inräknade, inklusive verksamhetens egen personal)
- har oklar finansiering
- gäller nyutveckling eller inköp av nytt IT-stöd
- innefattar nya integrationer mot andra IT-stöd
- berör flera verksamheter,
- kan inte genomföras direkt utan mer stöd
Om inget av ovan kriterier uppfylls är ditt ärende troligen något som kan hanteras inom ramen för befintlig förvaltning. Kontakta din objektsledare för vidare guidning.
Här hittar du kontaktuppgifter till Digitaliseringsenheten.
TIPS: Innan du startar vill vi ge några tips som snabbar upp processen väsentligt
- Bifoga informationsklassningen av datamängden som avses
- Arbeta med Nyttorealisering | Nacka kommun och bifoga identifierade nyttor. För större projekt bör även nyttokalkyl bifogas.
- I det sista steget i e-tjänsten finns möjlighet att ladda upp egna dokument, tex projektdirektiv, tidplan eller annat du känner är relevant information som kompletterar ditt ärende.
Här hittar du mer information om digitaliseringsprocessen och beredning av ärenden.
Att fylla i denna e-tjänst motsvarar gulmarkerat steg i processen ovan.